• يکشنبه ٢٨ خرداد ١٤٠٢-١٠:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٦٣
سوده نجفی: 2-155

گزارش ایمنی مترو به شورا ارائه شود/ ساختار و نیروهای خانه سلامت محلات تعیین تکلیف شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه پله برقی مترو شهید بهشتی خواستار ارائه گزارش hse و ایمنی مترو به شورا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار داشت: همان طور که در اخبار مشاهده کردید روز سه شنبه هفته گذشته حادثه ای در مترو شهید بهشتی رخ داد که تعدادی از شهروندان مصدوم شدند و تعدادی نیز به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه مشکل خاصی برای مصدومین پیش نیامده و همه 18 مصدوم در صحت و سلامت هستند که ضرورت دارد مترو در تعمیر و نگهداری پله برقی ها توجه ویژه ای داشته باشد. 
وی با اشاره به تذکرات در این زمینه ادامه داد: برخی تذکراتی که بنده و همکاران عضو شورا در صحن، رسانه ها و یا به صورت مستقیم به مدیران شهرداری مطرح می کنیم بیشتر جنبه هشدار درباره موضوعی جهت پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی دارد که چندین بار در این خصوص تذکر دادیم و از شهرداری خواستیم تا نسبت به فعال بودن و رفع خرابی پله های برقی توجه بیشتر کند.
نجفی با بیان اینکه اگر این حادثه خدای نکرده باعث مصدومیت جدی برای شهروندی می شد چه کسی پاسخگو بود؟ گفت: ما منکر زحمات همه کارکنان شهرداری تهران در بخش ها، معاونت ها و سازمان های مختلف نیستیم و از آنها تشکر می کنیم و می پذیریم که این اتفاق حادثه ای بوده اما این قابل پذیرش نیست که عنوان کنند سه سال است که پله‌ برقی های مترو روغن نخورده است! 
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به مدیران شرکت مترو یادآور شد: نقش شما مدیران در این سازمان و شرکت چیست؟ چرا تا کنون نسبت به این موضوع توجه و آن را اعلام نکردید؟ از این سه سالی که مدیرعامل شرکت مترو اعلام کردند حدود 2 سال آن مربوط به مدیریت شهری در دوره ششم است که بهتر است شهرداری در این زمینه پاسخگو باشد؛ جان شهروندان برای ما مهم و ارزشمند است و هیچ تعارفی با هر موضوعی که در مدیریت شهری آن را به خطر بیندازد، نداریم و از شرکت مترو می خواهم گزارشی از hse یا همان ایمنی مترو را به شورا ارائه دهد.
سوده نجفی در تذکر دیگر خطاب به معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی شهرداری و مدیرکل سلامت اظهار داشت: از سال 86 خانه های سلامت محلات شهرداری تهران به همت اداره کل سلامت برای اولین بار در کشور با فعالسازی تعداد یک یا دو خانه سلامت در مناطق فعال و سپس جذب مسئولین خانه ها بصورت پروژه ای و یا شرکتی شروع به کار نمود، تعداد این خانه ها به تدریج به تعداد محلات تهران در آن زمان یعنی 357 خانه سلامت رسید.
وی ادامه داد: مسئولین بسیاری از این خانه های سلامت با مصاحبه و گزینش اداره کل سلامت انتخاب شده و همگی دارای تحصیلات مرتبط سلامت محور بودند و در سال ۱۳۹۲با قرارداد مدت معین با شرکت هایی عقد قرارداد و جذب شدند اما متاسفانه در تمدید قراردادهای سالانه ۱۳ نفر منفک شده و نیروهای دیگر جایگزین شدند و در نهایت ۳۴۳ نفر قراردادی شدند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد در سال ۱۳۹۶ و در طرح تبدیل قراردادهای شرکتها به هادیان نوع ۲ تغییر وضعیت داده و سپس در فروردین ۱۳۹۹ از شرکت هادیان شهر به خدمات اداری شهر تغییر وضعیت دادند که از همان ابتدای قرارداد مدت معین در سال ۱۳۹۲ از طرف مدیران وقت اداره کل نامه هایی مبنی بر عدم جا به جایی مسئولین خانه های سلامت ارسال صادر شد که علی رغم آن ۸۴ نفر تاکنون از خانه های سلامت جداشده اند.
رییس کمیته سلامت یادآور شد: 16 نفر از مسولین خانه های سلامت نیز استعفا داده اند، در حال حاضر 66 محله تهران بدون مسئول خانه سلامت،۳۲ محله دارای نیروی پروژه ای حق الزحمه ای، 33 نفر از مسئولین خانه های سلامت رسمی و ۲۱۷ نفر نیروی قراردادی می باشند.
وی گفت: تذکر بنده ناظر بر این موضوع است که چرا بعد از گذشت حدود 10 سال خانه های سلامت دارای یک ساختار و پست سازمانی نیستند؟ چرا برخی از نیروها هنوز به صورت پروژه ای باقی مانده و تبدیل وضعیت نشدند. برخی از خانه های سلامت محلات شهر تهران مسئول ندارد و این مسئولین خانه های سلامت دیگر محلات آن را اداره می کنند، از معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی شهرداری می خواهم هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این نیروها اقدامات لازم را انجام دهد؛ تدام این وضعیت قطعا باعث تضعیف روحیه کارکنان است، کارکنانی که ما فراموش نکردیم در ایام شیوع ویروس کرونا پا به پای بیمارستان ها و مراکز درمانی به شهروندان خدمت رسانی می کردند اما متاسفانه کم توجهی هایی صورت گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان از شهرداران مناطق، معاونین و مدیرعامل سازمان ها خواست تا تذکراتی که به صورت تلفنی در خصوص موارد مختلف منتقل می شود را پیگیری و پاسخ دهند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: